De keuze van het juiste gebruikte kantoormeubilair is niet alleen van fundamenteel belang voor de inrichting van de omgeving, maar ook voor de ergonomie van de werknemers.
Bij het definiëren van kantoormeubilair moet met veel zaken rekening worden gehouden, zoals de inrichting van het bedrijf, de visuele identiteit van het merk, de waarden die het bedrijf bezit en ook het soort werk dat in die ruimte zal worden uitgevoerd.
Juist voor al deze zaken is het niet altijd eenvoudig om het juiste meubilair te definiëren en vaak kan deze verkeerde keuze problemen opleveren, variërend van een slechte houding en verwijdering van medewerkers, tot een sfeer die in niets lijkt op wat het merk aan klanten wil overbrengen.
Als je door deze moeilijke tijd gaat om kantoormeubilair te kiezen, wanhoop dan niet. Ga door met lezen en zie belangrijke tips die je helpen bij het bepalen van het juiste meubilair voor jouw bedrijf!
Waarop moet men letten bij de keuze van het kantoormeubilair?
Meubilair voor een accountantskantoor zal zelden hetzelfde zijn als voor bijvoorbeeld een reclamebureau. Hoewel ze allebei met gelijkaardige hulpmiddelen werken, is de sfeer van de plaats verschillend en de dagelijkse activiteit kan enkele specificaties vereisen.
Houd dus altijd rekening met de ruimte die je zal inrichten en het type activiteit dat daar zal worden uitgevoerd. Zo kunt je bijvoorbeeld bepalen welke en hoeveel banken en werkplekken er moeten zijn, of stoelen wielen nodig hebben of niet, of er een aparte vergaderruimte komt, of klanten toegang hebben tot deze omgeving en nog veel meer informatie.
Deze gegevens zijn essentieel voor het bepalen van de hoeveelheid, de indeling en het type meubilair dat je moet kopen.
De identiteit van jouw bedrijf
Een ander belangrijk kenmerk is de identiteit van jouw bedrijf, die ook op jouw decoratie moet worden gedrukt. Denk na over wat jouw merkwaarden zijn en probeer ze over te brengen in jouw kantoormeubilair.
Stelt je zich voor dat jouw bedrijf met technologie werkt en veel innovatie vraagt, maar jouw meubels zijn allemaal traditioneel. Wat zou jouw klant de indruk hebben dat hij bij jouw bedrijf komt werken?
Daarom is het essentieel om deze link te leggen met jouw merkwaarden en ook met de visuele identiteit van jouw merk, door de kleuren van het logo te gebruiken op de muren en de details van de omgeving.
Beschikbaar budget
Vergeet niet te evalueren hoeveel je kunt investeren in de aankoop van kantoormeubilair, het heeft immers geen zin om een ongelooflijk decoratieproject te doen en het budget van jouw bedrijf volledig in gevaar te brengen.
Als de ruimte die je heeft klein is en jouw budget het toelaat, is het de moeite waard om te investeren in gepland meubilair, wat je helpt om de ruimte beter te benutten en rekening houdt met de unieke kenmerken van jouw bedrijf. Als jouw budget echter vrij beperkt is, is het mogelijk om goede opties te vinden in modulair en zelfs tweedehands meubilair.
Het aantal mensen
Hoeveel werknemers gaan er werken? Dit is cruciale informatie om jouw decoratie op een zo aangenaam mogelijke manier te definiëren voor deze mensen.
Vergeet niet dat de werkomgeving niet alleen mooi en volgens de identiteit van jouw merk moet zijn, maar ook ergonomisch en comfortabel moet zijn, waarbij repetitieve verwondingen, ongevallen en zelfs afwezigheden moeten worden vermeden.
Bovendien, als je een ruimte beschikbaar heeft, zoals een plek om te ontspannen, te lezen of zelfs om uit te rusten tijdens jouw vrije uren of lunch.
Bron: Office Topper